Co sprzedawać w Internecie, co sprzedawać w sklepie internetowym? Poznaj Google Trends.

Zastanawiasz się co sprzedawać w Internecie, czym handlować w sklepie internetowym? Poznaj Google Trends.

Jeżeli nie wiesz, co chcesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym, to po prostu sprzedawaj to, co jest najbardziej popularne. Jeżeli jesteś obeznany w rynku dotyczącym konkretnej dziedziny, na przykład elektroniki użytkowej, możesz oprzeć się na swojej wiedzy i intuicji, lub skorzystać z zaawansowanych porównań statystycznych oferowanych przez Google Trends. Dzięki temu narzędziu możesz nie tylko sprawdzić, co sprzedaje się najlepiej, ale również w jakim regionie.

Co to jest Google Trends?

Google udostępnił internautom dane o najczęściej wyszukiwanych frazach w swojej wyszukiwarce. Dzięki temu rozwiązaniu możesz dowiedzieć się, które hasła z wybranej dziedziny dają największą szansę na Twój sukces w e-biznesie. Wystarczy wpisać kilka fraz, wybrać region i kategorię, a następnie sprawdzić wyniki. Usługa Google Trends znajduje się pod tym adresem: https://www.google.com/trends/explore

Jeszcze nie wiesz, co sprzedawać w sklepie?

Jeśli nie wiesz, co chcesz sprzedawać, porównaj najbardziej ogólne dziedziny jak na przykład odzież, żywność, AGD, meble

GT1

Z powyższego wykresu wynika, że największym zainteresowaniem w ostatnim roku cieszyły się meble, więc w dalszej części artykułu skoncentrujemy się na sklepie meblowym, jednak na tym etapie jeszcze nie kończymy porównań trendów. Skoro już wiadomo, że meble są popularne, warto sprawdzić, które z nich są wyszukiwane najczęściej. Porównajmy zatem takie meble, jak stół, kanapę, fotel, łóżko i szafę.

GT2

Po kolejnym porównaniu widać mniej więcej, jakie jest zapotrzebowanie rynku meblowego. Nie należy tu jednak skupiać się na najwyższym wyniku, czyli jedynie szafie, ponieważ zainteresowanie różnymi meblami zmieniało się w czasie. Możemy więc dojść do wniosku, że im większa różnorodność mebli w sklepie, tym większe powodzenie. Możemy oczywiście wyszukiwać inne rodzaje mebli eliminując ten, który dał najsłabsze wyniki, w tym wypadku Kanapę możemy zastąpić komodą i sprawdzić, czy będzie się lepiej sprzedawała w sklepie.

Sprawdźmy teraz, jakie konkretnie stoły, szafy i fotele są wyszukiwane najczęściej i według jakich fraz kluczowych. Takie porównanie może zasugerować odpowiednie frazy i słowa kluczowe podczas pozycjonowania sklepu i prowadzenia kampanii reklamowej Google AdWords.

GT3

Google Trends pozwala również sprawdzać wyszukiwanie pod kontem regionu i miasta, co w znaczny sposób usprawni targetowanie reklam i dotarcie do szerszego grona klientów. Z regionalnych zainteresowań wynika, że sprzedaż mebli będzie najbardziej opłacalna na południu kraju, głównie w Gliwicach, Zielonej górze i Rybniku.

GT4

Co i w jakim czasie sprzedaje się najlepiej?

Jeżeli prowadzisz sprzedaż produktów, których zainteresowanie jest sezonowe, to warto sprawdzić, w jakim okresie klienci szukają ich w sklepie. Dysponując taką wiedzą możesz zaplanować kampanię reklamową, promocje oraz rabaty na konkretny okres, gdy zainteresowanie jest największe.

Załóżmy teraz, że chcesz prowadzić sklep z akcesoriami rowerowymi. Ze statystyk Google Trends dla słowa Rower wynika, że największe zainteresowanie jest w okresie od 20 marca do 20 września.

GT5

Jeżeli zdecydujesz się więc na prowadzenie sklepu z rowerami, możesz sprawdzić który z typów rowerów oraz akcesoria okażą się absolutnym hitem, który wyróżni Cię na tle konkurencji.

Po porównaniu różnych typów rowerów na przestrzeni kilku lat okazuje się, że najpopularniejsza będzie sprzedaż rowerów Giant (żółty wykres), ale wraca również popularność rowerów górskich (wykres niebieski).

GT6

Dobór słów kluczowych – pozycjonowanie

Google Trends pomoże również podczas doboru słów kluczowych związanych z branżą Twojego sklepu. Możesz używać określeń ogólnych, jak i nazw konkretnych produktów i producentów.

GT7

Na przykład jeśli prowadzisz sklep rowerowy, warto wypozycjonować go według słów rower, rowerki, akcesoria rowerowe. Pamiętaj jednak o tym, że duża popularność fraz kluczowych wpływa na ich wykorzystywanie przez konkurencje, warto więc skupić się również na mniej popularnych frazach, jak na przykład sklep rowerowy.

Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:

Masz pytania, opinie lub sugestie, chcesz udoskonalić oprogramowanie e-sklepu, napisz do nas »