Piksel Facebooka – co to jest, do czego służy – wszystko na temat Pixel Facebooka

Co to jest Piksel Facebooka i do czego służy?

Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam z Facebooka, na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie. Czyli w skrócie, to fragment kodu umieszczony na Twojej stronie (np. stronie sklepu internetowego lub e-pasażu), który działa jako narzędzie analityczne. Dzięki temu, możliwe jest tworzenie reklam na Facebooku do osób, które odwiedziły Twoją stronę lub konkretne produkty w e-sklepie lub e-pasażu. Dodany kod informacje o użytkownikach zbiera od momentu dodania go na stronie.  

W jakim celu stosuje się Piksel Facebooka i w czym pomaga?

Celem dodania do strony pixela Facebooka jest:
  • Emisja reklam wśród właściwej grupy odbiorców – dotarcie do nowych klientów lub osób, które odwiedziły Twoją stronę lub podjęły oczekiwane działanie w witrynie. Czyli zapisywane są informacje o użytkownikach Facebooka odwiedzających Twoją stronę. Dzięki temu może pokazać się im Twoja reklama z Facebooka, a to już tak zwany remarketing – działanie reklamowe mające na celu zachęcenie użytkownika do ponownego odwiedzenia strony www. Oczywiście Facebook chroni prywatność swoich użytkowników, więc nie mamy dostępu do danych osobowych użytkowników, a wyłącznie do wybranych statystyk i demografii.
  • Zwiększenie sprzedaży. Dzięki skonfigurowaniu automatycznego składania ofert, można dotrzeć do osób, które są bardziej skłonne do podjęcia działania, na którym Ci zależy, np. dokonania zakupu. Dzięki temu mechanizmowi, spomiędzy potencjalnie zainteresowanych osób, oddzielamy potencjalnych kupujących. Pierwszym etapem może być np. budowanie świadomości i zachęcenie do odwiedzenia strony, następnym reklama zachęcająca do powrotu, a ostatnim etapem reklama bardziej sprzedażowa, wręcz nakłaniająca go do zakupu.
  • Pomiar wyników reklam. Piksel Facebooka daje Ci możliwość poznania skuteczność Twojej reklamy, analizując to, co się dzieje w wyniku jej wyświetlenia. Dzięki temu wiesz, czy rzeczywiście reklamy przynoszą sprzedaż. Pomoże Ci to zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę i umożliwi optymalizowanie reklam pod kątem konwersji w witrynie.
   

Tworzenie i instalowanie piksela Facebooka na stronie e-sklepu lub e-pasażu

Tworzenie i instalowanie piksela Facebooka na stronie e-sklepu lub e-pasażu jest bardzo proste i nie powinno stwarzać Ci większego problemu. Jak to zrobić opisaliśmy na stronie pomocy.
Zobacz również jak skonfigurować:

Sklep na Facebooku

Logowanie w e-sklepie za pomocą konta na Facebooku

Widget Facebooka na stronie e-sklepu lub e-pasażu

Przyciski Facebooka Messenger na stronie sklepu

Przyciski serwisów społecznościowych i Facebooka na stronie sklepu