Wielu z nas zastanawia się co należy zrobić aby odnieść sukces w e-biznesie, przecież w Internecie jest tak duża konkurencja, coraz więcej firm otwiera własne sklepy internetowe, a w Polsce działa obecnie ponad 22 000 e-sklepów.
Musisz jednak zadać sobie pytanie, w czym jesteś gorszy od innych, dlaczego Ty nie miałbyś odnieść takiego sukcesu jak inni, dlaczego nie miałbyś być lepszy od innych…
Oczywiście każdy może osiągnąć swój własny sukces w e-biznesie, każdy może sprzedawać w Internecie i na tym zarabiać!
Od czego zacząć?
Najpierw należy wybrać platformę do prowadzenia własnego sklepu internetowego i założyć na niej własny e-sklep.
Na rynku jest wiele serwisów oferujących założenie e-sklepu, warto wybrać tą, która oferuje przystępne ceny – najlepiej stałe ceny w pierwszym roku jak i w następnych latach – duży wybór szablonów dla różnych branż, wiele integracji i pomoc techniczną.
W serwisie www.sklepywww.pl znajdziesz wszystko co jest potrzebne do założenia gotowego sklepu internetowego, możesz założyć własny e-sklep i przetestować go za darmo, bez zobowiązań!
Co jest ważne w sklepie internetowym?
Przede wszystkim aby Twój e-sklep wyróżniał się wśród innych sklepów musi być nowoczesny, mieć profesjonalny szablon graficzny, dobry układ modułów, przejrzyste menu, dokładnie opisane produkty, ładne zdjęcia, wszystkie informacje związane z zakupem i zwrotem produktów, widoczne dane kontaktowe w celu uzyskania szybkiej porady przed zakupem.
To wszystko ma duże znaczenie, bo gdy potencjalny klient odwiedzi Twój sklep internetowy powinien go zapamiętać jak najlepiej, Twój e-sklep musi zrobić na nim jak najlepsze wrażenie, bo mózg człowieka podejmuje wiele decyzji podświadomie, a efekt wizualny jest bardzo ważny w tej kwestii.
Tak więc nie zapomnij w sklepie zainstalować nowoczesny szablon RWD dostosowany do urządzeń mobilnych, aby również na smartfonach sklep wyglądał dobrze i był przyjazny dla użytkownika.
W sklepie internetowym możesz wybrać, któryś z wielu darmowych szablonów, jeden z gotowych płatnych szablonów lub zamówić wykonanie całkowicie indywidualnego szablonu.
.
Prosta obsługa, łatwy wybór, szybki zakup i płatności online
Poza wyglądem sklepu internetowego ważne jest także coś innego, jest to suma doświadczeń jakie klient wynosi z pierwszych zakupów w danym e-sklepie. To wszystko musi być na najwyższym poziomie, e-sklep musi gwarantować klientowi wygodę, łatwą nawigację po poszczególnych działach, umożliwiać szybkie wyszukiwanie konkretnych produktów i maksymalnie upraszczać proces zakupowy.
Szybkie płatności online w dzisiejszych czasach są podstawą i każdy sklep internetowy powinien takie płatności elektroniczne udostępnić swoim klientom, aby mogli w szybki i bezpieczny sposób od razu zapłacić za zakupy, logując się do swojego banku czy płacić za pomocą kart kredytowych.
Nie zalecamy w e-sklepie dodawania ukrytych kosztów, które mogą się pojawiać w ostatniej fazie płatności. Jeżeli dla płatności online w sklepie stosujesz dodatkową prowizję, warto o tym napisać na stronie informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy i płatności. Warto także załączyć w sklepie internetowym logowanie się za pomocą konta na Facebooku lub konta Google, skróci to proces zakupowy, szczególnie przy następnych zakupach.
.
Co sprzedawać, czym handlować, skąd brać towar do sklepu internetowego?
Jeżeli nie masz pomysłu na własny e-biznes, to sprzedawaj to co sprzedaje się najlepiej w Internecie! Różne statystyki pokazują, że w Polsce największym zainteresowaniem w Internecie cieszą się produkty z następujących branż:
- odzież, akcesoria, dodatki;
- obuwie;
- książki, płyty, filmy, e-book-i;
- sprzęt RTV/ AGD;
- sprzęt komputerowy;
- telefony komórkowe;
- dom i ogród;
- sport, turystyka;
- auto, moto;
- zdrowie, uroda;
- artykuły spożywcze.
Dobrze jak oprogramowanie sklepu internetowego ma integrację z hurtowniami, wtedy możesz w kilka minut zatowarować własny e-sklep i sprzedawać produkty, które oferuje dana hurtownia, bez konieczności ich magazynowania – kupujesz tylko zamówione przez Twoich klientów produkty.
Dzięki integracji sklepu internetowego z hurtowniami możesz oferować tysiące produktów w swoim sklepie, a wszystkie produkty dodają się automatycznie oraz na bieżąco aktualizują swoje stany i ceny.
.
Masz już gotowy własny sklep internetowy i co dalej?
Masz już gotowy sklep internetowy z ładną grafiką, przejrzystym menu, stronami informacyjnymi, szybkim kontaktem, zatowarowany, czas aby znaleźli go Internauci, potencjalni kupcy. W jaki sposób znajdą Twój e-sklep, skąd o nim będą wiedzieć, przecież codziennie otwierają się nowe sklepy. I tutaj właśnie musisz zainteresować się promowaniem sklepu internetowego.
Większość klientów do Twojego e-sklepu trafi z wyszukiwarki internetowej, np. z Google. Każdy nowo otwarty sklep internetowy powinien być pozycjonowany, aby był widoczny w wyszukiwarce gdy potencjalny klient będzie wpisywał odpowiednie frazy, szukając konkretnego produktu. Pozycjonowanie sklepu ma za zadanie pokazać Twój e-sklep wtedy, gdy ktoś szuka produktów, które są dostępne w Twoim sklepie.
Możesz również promować swój sklep internetowy w wyszukiwarce Google za pomocą reklam Google AdWords, w czym również możemy Ci pomóc. Twoje reklamy, linki sponsorowane Google, będą widoczne w wynikach wyszukiwania na stronie wyszukiwarki Google – nad wynikami i pod nimi – oraz także będą widoczne na stronach partnerskich, na których treści będą związane z Twoimi reklamami.
Duża ilość klientów do sklepów internetowych trafia również z porównywarek cen i internetowych pasaży handlowych. Serwisy te prezentują produkty z różnych sklepów internetowych. Porównywarki cen oprócz prezentacji produktów dają klientowi możliwość porównania cen i opinii o produktach i sklepach. Te serwisy powinno się traktować jako dodatkowe kanały sprzedaży dla sklepu internetowego, ponieważ one same dużo się reklamują w Internecie i są dobrze rozpoznawalne wśród użytkowników sieci.
.
Zadbaj o bezpieczeństwo w sklepie internetowym
W sklepach internetowych klienci powierzają zarówno swoje dane osobowe jak i pieniądze, a więc bezpieczeństwo jest szczególnie ważne. Użytkownicy Internetu, a więc Twoi potencjalni klienci, mają coraz większą świadomość dotyczącą danych osobowych, dlatego dobrze jest wyposażyć sklep internetowy w protokół sieciowy SSL, który szyfruje dane przesyłane drogą elektroniczną i umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych.
Zastosowanie w e-sklepie Certyfikatu SSL nie tylko realnie wpływa na bezpieczeństwo dokonywanych transakcji, ale też już przy pierwszym kontakcie czyni sklep internetowy bardziej zaufanym i wiarygodnym w oczach klientów.
Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:
Zobacz także:
.
Masz pytania, opinie lub sugestie, napisz do nas »